14 Ağustos 2012 Salı

Gizli Sosyopatları Nasıl Tanırsınız?



En önemli ortak özellikleri vicdan, merhamet ve pişmanlık duygularından yoksunluk olan, sosyopatlara geçtiğimiz yüzyılın ortalarına kadar psikopat denirdi. BU kişilik bozukluğuna sahip olanla diğer insanları önemsemez, başkalarına bağlanamaz, asla empati kurmazlar. İnsana ait olan duyguların bir çoğundan arınmışlardır; ancak duyguları başarılı biçimde taklit ederler. Her duyguya dair mimiği gerektiği yerde sergilemeyi becerirler. Taklitleri o denli gerçekçidir ki çoğu sosyopat ömür boyu deşifre olmadan yaşayabilir. 

Seri katillerin çoğu sosyopat olmakla birlikte, sosyopatların hepsi seri katil değildir. Başarılı kamuflajları sebebiyle ancak çok yakınındakiler bu kişilerde yolunda gitmeyen bir şeyler olduğunu sezinleyebilir mamafih üzerine düşmedikçe adını koymayı beceremezler.

Sosyopatlar; ailelerine, iş ortamını paylaştığı insanlara ve kendileri ile arkadaş olma gafletinde bulunmuş kimselere zarar verirler. Akıllarına koyduklarını elde etmek için her tür hileye başvurabilirler. Vicdanları olmadığı, yaptıkları işlerden sorumluluk duymadıkları için oluşan hasar onları ilgilendirmez: yollarına devam ederler. 

Bu kişilik bozukluğunun kısmen genetik kaynaklı olduğu düşünülsede herkeste görülebilir. Ergenlik çağının bitiminde başlar, ömür boyu sürer, tedavisi yoktur. Çevrenizde sosyopat varsa onlardan zarar görmeden kurtulmanın tek yolu kısa sürede teşhis edip, öfkesini üzerinize yöneltmesine fırsat vermeden hayatımızdan çıkarıp atmaktır. 

Sosyopatlar diğer insanlara karşı normal diye adlandırabileceğimiz sevgi hissinden mahrumdurlar, başkalarına bağlanamadıkları gibi aşık da olmazlar. 

Bir kişinin sosyopat olduğumu anlamak için ne yapmalıyız?

Aşağıdaki soruları şüpheliye dair gözlemleriniz doğrultusunda yanıtlayın.

1 - Başınıza önemli bir şey geldiğinde ve bunu şüpheli ile paylaştığınızda verdiği tepkiler sorunlarınızın onun için önemsiz olduğunu mu düşündürtüyor?

2 - Sizi kullandığı hissine sıklıkla kapılıyor musunuz?

3 - Çok yalanını yakaladınız mı? 

4 - İnat olsun diye zıt fikirler ortaya sürme ve son sözü söyleme eğilimi fazla mı? 

5 - Sizi kullanıyor mu? Yani maddi ya da manevi; sürekli sizden alıp geriye bir şey vermiyor mu? 

6 - Mütemadiyen haksızlığa uğradığını, başkalarının onu anlamadığını anlatarak ona acımanızı ya da ona hak vermenizi mi bekliyor?

7 - Size sıklıkla suçluluk duygusu hissettirmeye çalışır mu?

8 - Sizin iyi huylu biri oluşunuzdan istifade ediyor mu?

9 - Kolayca sıkılıp, sürekli ilgi bekler mi? 

10 - Kompliman yerine geçecek abartılı sözleri aşırı kullanır mı? 

11 - Sizi endişelenmeye yöneltecek sözler söylüyor mu? (Bunu alenen mi yapıyor, yoksa sinsice mi?)

12 - Ona borçlu olduğunuz hissini uyandıracak biçimde davranır mu? 

13 - Başkalarına alenen zararı dokunduğu durumlarda bile sorumluluğu üstlenmez değil mi?

14 - Hatalı davrandığı zamanlarda bile kendisi dışındaki herkesi suçlama alışkanlığı var mı?

Yukarıdaki soruların hepsine "evet" yanıtı verdiyseniz karşınızdaki kişi büyük bir ihtimalle sosyopattır. Eğer öyle olmasa bile insanları kullanmasını bilen ve karşılığında onlara bir şey verme kapasitesi bulunmayan biri ile karşı karşıyasınız demektir. Unutmayın ki sosyopatlar hatalarından ders almazlar, dahası hatalı olduklarını kabul ettirmeniz asla mümkün değildir. Geçici bir süre için pişmanlık rolü oynayabilirler, yine de sonunda kendi bildiklerini okumaya devam ederler. 

Sosyopatı fark ettiğinizde hayatınızın dışına çıkartın, bir daha görüşmeyin; unutmayın bu ilişkiden sadece siz zararlı çıkar ve siz üzülürsünüz; sosyopat zarar görmez, üzülmez, duyguları gerçek değildir, rolden ibarettir. 


79 yorum:

  1. İnsanı şüpheye düşürüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kötü niyetli insan çok, uyumsuzluğunu gizli bir silah gibi lullanan tiplerden uzak durmakta yarar olabilir.

      Sil
  2. Aynen katılıyorum
    en korkuncu ise yakın çevre sosyopatlarıdır
    asla kurtulamazsınız:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farkına varması güç bu tiplerin bir de aile birliği kurulduğunu düşünün. Bir sürü karın ağrısına gebe bir ilişki olur.

      Sil
  3. vallahi bu devirde herkes olmuş sosyopat. zaten okuyunca insanın sosyopat olası geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsankendini kullandırtıp kullandırmayacağına kara verdikten sonra bunları teşhis kolay bence

      Sil
  4. Hayatımızda böyle biri maalesef ki var. Maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim de sülaleye yatay geçiş yapmış biriis var böyle malesef. Histterik bir kadın olduğunu sandık yıllarca ama sosyopatın tekiydi. Hep dram, hep duygusal şantajlari sürekli ilgi çekmek için olmadık senaryolar. Söylediği her yalana inanması da cabası

      Sil
  5. Herkes bir olcude sosyopat sanirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ölçüde tuhaflıklarımız vardır elbette ama yukarıda sorularıun hepsinden eveti yakalamışlara karşı temkinde yarar var diyorum :)

      Sil
  6. Çok geç, atamıyorum, satamıyorum:)))(((

    YanıtlaSil
  7. Vladimir, ciddi bir konuya değinmişsin. Klinik vakalardan bahsediyorsun. Sosyopat ile egoisti karıştırmayalım ama. Gerçek bir sosyopatla asla karşılaşmak istemezdim. Egoistler yeterince sömürüyorlar zaten insanı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki soruların hepsinde hal ve tavrı ile eveti yakalamışlardcan bahsediyorumi egoistlerle de işim pek olmaz, cinim almıyor hep bana diyen başkasına zırnık yararı olmayan kimseleri

      Sil
  8. ben sosyopat birini tanıdım ve vicdanı çok güçlü biri olarak hala böyle tiplerinolduğuna hala inanamıyorum. bu konuda çıkan 400 sayfalık bi kitabı da okudum.ben bizzat bu insanı tanıdım inanılmaz bişi bu sosyopatlık.beyindeki amigdala bölgesinin eksikliğinden ya da yetiştirilme tarzından kaynaklanıo ama benim görüşüm bu hastalığın genetik kökenli olduğu görüşünde en azından benim tanıdığım insan öyle bence.duyguları taklit ediyo duygu hissetmediği için.yani bunu bildiği için insanlara uyum sağlamak için onların duygularını taklit ediyor rol yapıyor ikinci en belirgin özellik kendini acındırması ve karşındakini manüpüle edip hep yalan söylemesi.öldüreseniz gelio bunu .buna duygusal zarar veremezsiniz çünkü duyguları anlamıyorlar boş ne olduğunu bilmiyorlar.yapılan bilimsel bir araştırmada normal ve sosyopatlara duygusal içerikli bir olay gösteriliyor.normal olan insanlar duygusal tepki gösterirken sosyopat olanlar sanki çok zor bir problem çözer gibi beyin fonksiyonları o durumu anlamaya çalışmak için çok fazla efor sarfediyor ama çözemiyor.diğer bir araştırmaya göre normal ve sosyopat olan insanlara ölüm gibi duygusal bir olgu ve normal bir şey duygusal içeriği olmayan sandalye gibi gösteriliyor.normal insanlar bu iki şey arasındaki farkı algılıyor ama sosyopatlar her iki durum arasında farkı algılayamıyorlar.yani duygusal algılama alanları çalışmıyor.sosyopatların duyguları ve vicdanı olmadığı için karşılarındakileri de kendileri gibi algılıyorlar.nasıl bizim vicdanımız duygularımız var ve karşımızdakini de öyle algılıyoruz..aynı böyle..ondan biz normal insanlar sosyopatları algılayamıyoruz onlar da bizi algılayamıyorlar.ne demişler insan karşındakini kendinler bilirmiş...aman sosyopatlara karşı böyle bir yanılgıya düşmeyin.Ş.K

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Detaylı, kapsamlı orumunuz için çok teşekkür ederim. Belli ki bu konuda bilginiz var, üstelik tecrübeniz de olmuş. Benim de böyle tanıdıklarım oldu, uzak durmayı seçtim. Öle olunca zarar veremiorlar. Düzeltmeniz mümkün değil, sizi yıpratıyorlar. Sükünet ve huzuru bulamzsını zbunların yanında hep bir facia aratmayı başarırlar.

      Sil
  9. Dexterı izlemeye başladıktan sonra sosyopatlığı merak ettim şöyle bir googlr taraması yapıyordumki sitneize ulaştım:)

    Ya o saydığın özelilklerin hepsi bende var. Ama ben bağlanabiliyorum ve aşık olabiliyorum. Galiba yarı sosyopatım yada başka bişeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyopatlar kendilerinin sosyopat olma ihtimallerini asla kendi kendilerine dile getirmezler o yüzden müsterih olmalısınız :)

      Sil
  10. galiba ben de sosyopatım tam ergenliğin bitiş döneminde basladı. bendeki şey sevgi değil rol. insanları çok seviyor gibi davranabiliyorum aşık gibi. ama gerçekten öyle miyim acı çekiyorum ama elimde olmadan yapıyorum. sürekli sorumluluktan kaçma suçu başkasına atma eğilimim var. çok kolay yoluma devam edebiliyorum duygularım alınmış gibi. sadece taklit ediyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah korusun, hiç böyle şeyler yakıştırmayın kendinize. Kendinizi daha derinden inceleyin. Burada bahsi geçen bir kaç maddedeki özelliğe sahip olduğunuz için endişeye kapılmayın. Ancak yine de kuşkularınız devam ederse profesyonel bir kişiye bu konuda danışın. Onlar daha iyisini bilirler kanaatindeyim.

      Sil
  11. Kendimi bildim bileli diğer insanlardan farklıydım ama bunu hiç sorun etmedim. Kendimin sosyopat olduğunu biliyorum, araştırma yaparken bu blogla karşılaştım ve yorum yapmak istedim. Kendimden örnek vermek gerekirse ben bir ayna gibiyim karşımdaki insan bana baktığında kendisini görür. sosyopatlar diğer insanlarla sorun yaşamazlar, herkesle iyi anlaşırlar ama kendi dünyalarına kimseyi sokmazlar. genellikle yalnızdırlar ama asosyallik değil bu yalnızlıktan hoşlanıyoruz. duygularım yok, hiçbir şekilde ağlayamıyorum ailemden vefat edenler oldu bırakın ağlamayı üzüntü duyamadım. en yakın arkadaşlarımı yarı yolda bıraktım ve bu dünyayı umursamıyorum. bence sosyopatları tanıyamazsınız, belirtiler yeni yeni ortaya çıkıyorsa belki tanırsınız ama benim gibi doğduğundan beri böyle olan bir insanı ortaya çıkartamazsınız. o kadar iyi rol oynarız ki kimse bizden şüphelenmez. çok yakın arkadaşlarım var ama onlar hakkında kötü düşüncelere sahibim, onları öldürme dürtüsü bile var içimde. anlatacak çok şey var gene de fazla ipucu verdiğimi düşünüyorum. blog güzel saygılar.

    YanıtlaSil
  12. Kendimi bildim bileli diğer insanlardan farklıydım ama bunu hiç sorun etmedim. Kendimin sosyopat olduğunu biliyorum, araştırma yaparken bu blogla karşılaştım ve yorum yapmak istedim. Kendimden örnek vermek gerekirse ben bir ayna gibiyim karşımdaki insan bana baktığında kendisini görür. sosyopatlar diğer insanlarla sorun yaşamazlar, herkesle iyi anlaşırlar ama kendi dünyalarına kimseyi sokmazlar. genellikle yalnızdırlar ama asosyallik değil bu yalnızlıktan hoşlanıyoruz. duygularım yok, hiçbir şekilde ağlayamıyorum ailemden vefat edenler oldu bırakın ağlamayı üzüntü duyamadım. en yakın arkadaşlarımı yarı yolda bıraktım ve bu dünyayı umursamıyorum. bence sosyopatları tanıyamazsınız, belirtiler yeni yeni ortaya çıkıyorsa belki tanırsınız ama benim gibi doğduğundan beri böyle olan bir insanı ortaya çıkartamazsınız. o kadar iyi rol oynarız ki kimse bizden şüphelenmez. çok yakın arkadaşlarım var ama onlar hakkında kötü düşüncelere sahibim, onları öldürme dürtüsü bile var içimde. anlatacak çok şey var gene de fazla ipucu verdiğimi düşünüyorum. blog güzel saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne sevgisi olmadan mı büyüdün? annen yanında olduğu halde sana yeteri kadar ilgi göstermedi mi? bunun için mi insanlarla aranda bağ kurmakta zorlanıyorsun?

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  13. öldürme eğilimi olan arkadaşa sesleniyorum... bi ara gel sosyopatlar zirvesi yapalım :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Katılıyorum ben detaylı bi araştırma yapmak istiyorum tam emin değilim eğer sosyopatsam en iyi bilgiyi kendi türümden alırım heralde

      Sil
  14. yaptığınız şey çok ayıp sırf bazılarımız biraz ayrı diye hemen dışlar vaziyete gelmişsiniz sıkıntıda değil zaten kene misali alıcağımızı aldıktan sonra siz kurtulmak istersiniz zaten buda işimize gelir bu belirtilerin hepsi bende emin olabilirsin ve o kadar iyi taklit yaparım ki bunu atlatmış gibi yapabilirim olağanüstü hitabet yeteneğimle insanlara istediğimi yaptırabilirim ne düşündükleri umrumda değil isterse üzüntüsünden ölsün yoluma kolayca devam edebilirim ve o kadar iyi duygu seli yaparım ki bazen ben bile kendime hayret ederim kendimi sevmek varken neden başkasını seviyim ben varken neden başkasının dostluğuna ihtiyaç duyayım tedavi edilemez diye bişey yok bir sosyopat yada herneyse işte bi arkadaş istediğimiz zamanlarda olur bizim diğerlerine bakıp imrendiğimizde olur bizim duygumuz yok değildir vardır ama biz herzaman bastırabiliriz onu ve o kadar derinlere bastırırız ki bidaha çıkmayacak gibi gelir sonra duygusuz kalmaktan korkarız korku belirir bu sefer onuda bastırmaya çalışırız sürekli içimizdeki duyguları bastırmaya çalıştığımızdan duvar gibi suratımız olur kendi kendimize kızarız neden böyleyim bende arkadaş istiyorum duygularımı serbest bırakıcam bende özgür olucam deriz ama sizin bilmediğiniz bişey vardır ki buda bizim içimizdeki başka insanlarında olması çok fazla her kafadan bi ses çıkar içimizde o kadar yanlızızdır ki içimizdekilerle yaşarız onlar her zaman bize güç verir iyiki duygularımız yok iyiki böyleyiz diye ama içimizdeki karanlığı bi biz biliriz duyguları bastırma konuşanları susturma en azından ben böyleyim.bizimde bizi burda çıkaracak insanlara ihtiyacımız var kendi rahatınıza o kadar düşkünsünüz ki zarar gelmemesi için bizim gibileri karanlığın içine öylece bırakırsınız orda yanlızca biz varızdır kendi kendimizi avuttuğumuz içimizde kopan yalan fırtınaları çoğu zaman kurtulmak isteriz bundan ama yapamayız çünkü arkadaşlar bizim içimizde o kadar katı kurallar vardırki tuğla gibi her yanımızı örmüşüzdür rahat edebilmek için bir tuğla kaydırsak hepsi başımıza yıkılır siz bizi rahat zannedersiniz ama değiliz biz böyleyiz ve sizin gibiler yüzünden de hep böyle kalıcaz.bunun gibi mesela okuyanların çoğunda olmasa bile bazılarının içinde bir nebze burukluk yapmıştır merak etmeyin bunları yazarken yüzüm gülüyordu çoğumuz böyleyiz evet ama bunları bastırabiliriz gördüğünüz gibi yine zararlı çıkan siz oldunuz :D biz her türlü yolumuza devam ederiz bunların çoğu doğrudur en azından öğrenmek gerekir işte hitaber dediğim konu burasıydı haksızım bunu biliyorum ama haklı çıkabilirim bunu her zaman yapabilirim birilerinin üzülmesinden keyif alabilirim bu neden zayıflık olsun ki bence bu bir armağan biz farklıyız okuduğunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllardan beri peşimde, asla bırakmaz. Sıklık dozunu da çok iyi bilir. bir sosyopat olduğundan çok uzun zamandır eminim.hayatımdan çıkarmamamın tek nedeni ona gerçekten acımam ancak o keskin zekasına rağmen bu onu asla bilemez, ona karşı herzaman nazik olmaya çalıştım çünkü nezakete karşı naziktir. Ama içindeki karanlığı ne kadar göstermemeye çalışsa da, görüyorum. Ve acıyorum.korkunç amnipulatif şimdi yazar oldu :) yazdığı hiçbir zırvayı okunak istemiyorum, içindeki karanlığa tahammül edemiyorum.acıyorum.

      Sil
    2. Evet. İste bu, daha iyi anlatılamazdı. Lanet olasi sosyopat tanimlari yüzünden kendimden suphe etmiştim ama sayende yanliz olmadıgımı gördüğüm şeyin sadece bizi anladığını düşünüp bizi tanimlamaya calisan, duygularana bile hakim olamayan zavallı insancıkların korkularının bir yansıması olduğunu farkettim. Seninle konusmaktan buyuk zevk alacagim. Sana sormak istediğim bir sürü soru var. Benimle iletişime geçersen cok mutlu olurum:)

      Sil
  15. yaptığınız şey çok ayıp sırf bazılarımız biraz ayrı diye hemen dışlar vaziyete gelmişsiniz sıkıntıda değil zaten kene misali alıcağımızı aldıktan sonra siz kurtulmak istersiniz zaten buda işimize gelir bu belirtilerin hepsi bende emin olabilirsin ve o kadar iyi taklit yaparım ki bunu atlatmış gibi yapabilirim olağanüstü hitabet yeteneğimle insanlara istediğimi yaptırabilirim ne düşündükleri umrumda değil isterse üzüntüsünden ölsün yoluma kolayca devam edebilirim ve o kadar iyi duygu seli yaparım ki bazen ben bile kendime hayret ederim kendimi sevmek varken neden başkasını seviyim ben varken neden başkasının dostluğuna ihtiyaç duyayım tedavi edilemez diye bişey yok bir sosyopat yada herneyse işte bi arkadaş istediğimiz zamanlarda olur bizim diğerlerine bakıp imrendiğimizde olur bizim duygumuz yok değildir vardır ama biz herzaman bastırabiliriz onu ve o kadar derinlere bastırırız ki bidaha çıkmayacak gibi gelir sonra duygusuz kalmaktan korkarız korku belirir bu sefer onuda bastırmaya çalışırız sürekli içimizdeki duyguları bastırmaya çalıştığımızdan duvar gibi suratımız olur kendi kendimize kızarız neden böyleyim bende arkadaş istiyorum duygularımı serbest bırakıcam bende özgür olucam deriz ama sizin bilmediğiniz bişey vardır ki buda bizim içimizdeki başka insanlarında olması çok fazla her kafadan bi ses çıkar içimizde o kadar yanlızızdır ki içimizdekilerle yaşarız onlar her zaman bize güç verir iyiki duygularımız yok iyiki böyleyiz diye ama içimizdeki karanlığı bi biz biliriz duyguları bastırma konuşanları susturma en azından ben böyleyim.bizimde bizi burda çıkaracak insanlara ihtiyacımız var kendi rahatınıza o kadar düşkünsünüz ki zarar gelmemesi için bizim gibileri karanlığın içine öylece bırakırsınız orda yanlızca biz varızdır kendi kendimizi avuttuğumuz içimizde kopan yalan fırtınaları çoğu zaman kurtulmak isteriz bundan ama yapamayız çünkü arkadaşlar bizim içimizde o kadar katı kurallar vardırki tuğla gibi her yanımızı örmüşüzdür rahat edebilmek için bir tuğla kaydırsak hepsi başımıza yıkılır siz bizi rahat zannedersiniz ama değiliz biz böyleyiz ve sizin gibiler yüzünden de hep böyle kalıcaz.bunun gibi mesela okuyanların çoğunda olmasa bile bazılarının içinde bir nebze burukluk yapmıştır merak etmeyin bunları yazarken yüzüm gülüyordu çoğumuz böyleyiz evet ama bunları bastırabiliriz gördüğünüz gibi yine zararlı çıkan siz oldunuz :D biz her türlü yolumuza devam ederiz bunların çoğu doğrudur en azından öğrenmek gerekir işte hitaber dediğim konu burasıydı haksızım bunu biliyorum ama haklı çıkabilirim bunu her zaman yapabilirim birilerinin üzülmesinden keyif alabilirim bu neden zayıflık olsun ki bence bu bir armağan biz farklıyız okuduğunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam yaşıyorsan beni evlatlık al eğit ben daha omegalıkta kaldım rol ve yalan cok iyi gülerek okudum mamizorer@gmail.com lütfen yaz bana 3.dünya savaşını cıkartıp marsa kaçalım dghkdfmi

      Sil
  16. yaptığınız şey çok ayıp sırf bazılarımız biraz ayrı diye hemen dışlar vaziyete gelmişsiniz sıkıntıda değil zaten kene misali alıcağımızı aldıktan sonra siz kurtulmak istersiniz zaten buda işimize gelir bu belirtilerin hepsi bende emin olabilirsin ve o kadar iyi taklit yaparım ki bunu atlatmış gibi yapabilirim olağanüstü hitabet yeteneğimle insanlara istediğimi yaptırabilirim ne düşündükleri umrumda değil isterse üzüntüsünden ölsün yoluma kolayca devam edebilirim ve o kadar iyi duygu seli yaparım ki bazen ben bile kendime hayret ederim kendimi sevmek varken neden başkasını seviyim ben varken neden başkasının dostluğuna ihtiyaç duyayım tedavi edilemez diye bişey yok bir sosyopat yada herneyse işte bi arkadaş istediğimiz zamanlarda olur bizim diğerlerine bakıp imrendiğimizde olur bizim duygumuz yok değildir vardır ama biz herzaman bastırabiliriz onu ve o kadar derinlere bastırırız ki bidaha çıkmayacak gibi gelir sonra duygusuz kalmaktan korkarız korku belirir bu sefer onuda bastırmaya çalışırız sürekli içimizdeki duyguları bastırmaya çalıştığımızdan duvar gibi suratımız olur kendi kendimize kızarız neden böyleyim bende arkadaş istiyorum duygularımı serbest bırakıcam bende özgür olucam deriz ama sizin bilmediğiniz bişey vardır ki buda bizim içimizdeki başka insanlarında olması çok fazla her kafadan bi ses çıkar içimizde o kadar yanlızızdır ki içimizdekilerle yaşarız onlar her zaman bize güç verir iyiki duygularımız yok iyiki böyleyiz diye ama içimizdeki karanlığı bi biz biliriz duyguları bastırma konuşanları susturma en azından ben böyleyim.bizimde bizi burda çıkaracak insanlara ihtiyacımız var kendi rahatınıza o kadar düşkünsünüz ki zarar gelmemesi için bizim gibileri karanlığın içine öylece bırakırsınız orda yanlızca biz varızdır kendi kendimizi avuttuğumuz içimizde kopan yalan fırtınaları çoğu zaman kurtulmak isteriz bundan ama yapamayız çünkü arkadaşlar bizim içimizde o kadar katı kurallar vardırki tuğla gibi her yanımızı örmüşüzdür rahat edebilmek için bir tuğla kaydırsak hepsi başımıza yıkılır siz bizi rahat zannedersiniz ama değiliz biz böyleyiz ve sizin gibiler yüzünden de hep böyle kalıcaz.bunun gibi mesela okuyanların çoğunda olmasa bile bazılarının içinde bir nebze burukluk yapmıştır merak etmeyin bunları yazarken yüzüm gülüyordu çoğumuz böyleyiz evet ama bunları bastırabiliriz gördüğünüz gibi yine zararlı çıkan siz oldunuz :D biz her türlü yolumuza devam ederiz bunların çoğu doğrudur en azından öğrenmek gerekir işte hitaber dediğim konu burasıydı haksızım bunu biliyorum ama haklı çıkabilirim bunu her zaman yapabilirim birilerinin üzülmesinden keyif alabilirim bu neden zayıflık olsun ki bence bu bir armağan biz farklıyız okuduğunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  17. yaptığınız şey çok ayıp sırf bazılarımız biraz ayrı diye hemen dışlar vaziyete gelmişsiniz sıkıntıda değil zaten kene misali alıcağımızı aldıktan sonra siz kurtulmak istersiniz zaten buda işimize gelir bu belirtilerin hepsi bende emin olabilirsin ve o kadar iyi taklit yaparım ki bunu atlatmış gibi yapabilirim olağanüstü hitabet yeteneğimle insanlara istediğimi yaptırabilirim ne düşündükleri umrumda değil isterse üzüntüsünden ölsün yoluma kolayca devam edebilirim ve o kadar iyi duygu seli yaparım ki bazen ben bile kendime hayret ederim kendimi sevmek varken neden başkasını seviyim ben varken neden başkasının dostluğuna ihtiyaç duyayım tedavi edilemez diye bişey yok bir sosyopat yada herneyse işte bi arkadaş istediğimiz zamanlarda olur bizim diğerlerine bakıp imrendiğimizde olur bizim duygumuz yok değildir vardır ama biz herzaman bastırabiliriz onu ve o kadar derinlere bastırırız ki bidaha çıkmayacak gibi gelir sonra duygusuz kalmaktan korkarız korku belirir bu sefer onuda bastırmaya çalışırız sürekli içimizdeki duyguları bastırmaya çalıştığımızdan duvar gibi suratımız olur kendi kendimize kızarız neden böyleyim bende arkadaş istiyorum duygularımı serbest bırakıcam bende özgür olucam deriz ama sizin bilmediğiniz bişey vardır ki buda bizim içimizdeki başka insanlarında olması çok fazla her kafadan bi ses çıkar içimizde o kadar yanlızızdır ki içimizdekilerle yaşarız onlar her zaman bize güç verir iyiki duygularımız yok iyiki böyleyiz diye ama içimizdeki karanlığı bi biz biliriz duyguları bastırma konuşanları susturma en azından ben böyleyim.bizimde bizi burda çıkaracak insanlara ihtiyacımız var kendi rahatınıza o kadar düşkünsünüz ki zarar gelmemesi için bizim gibileri karanlığın içine öylece bırakırsınız orda yanlızca biz varızdır kendi kendimizi avuttuğumuz içimizde kopan yalan fırtınaları çoğu zaman kurtulmak isteriz bundan ama yapamayız çünkü arkadaşlar bizim içimizde o kadar katı kurallar vardırki tuğla gibi her yanımızı örmüşüzdür rahat edebilmek için bir tuğla kaydırsak hepsi başımıza yıkılır siz bizi rahat zannedersiniz ama değiliz biz böyleyiz ve sizin gibiler yüzünden de hep böyle kalıcaz.bunun gibi mesela okuyanların çoğunda olmasa bile bazılarının içinde bir nebze burukluk yapmıştır merak etmeyin bunları yazarken yüzüm gülüyordu çoğumuz böyleyiz evet ama bunları bastırabiliriz gördüğünüz gibi yine zararlı çıkan siz oldunuz :D biz her türlü yolumuza devam ederiz bunların çoğu doğrudur en azından öğrenmek gerekir işte hitaber dediğim konu burasıydı haksızım bunu biliyorum ama haklı çıkabilirim bunu her zaman yapabilirim birilerinin üzülmesinden keyif alabilirim bu neden zayıflık olsun ki bence bu bir armağan biz farklıyız okuduğunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  18. yaptığınız şey çok ayıp sırf bazılarımız biraz ayrı diye hemen dışlar vaziyete gelmişsiniz sıkıntıda değil zaten kene misali alıcağımızı aldıktan sonra siz kurtulmak istersiniz zaten buda işimize gelir bu belirtilerin hepsi bende emin olabilirsin ve o kadar iyi taklit yaparım ki bunu atlatmış gibi yapabilirim olağanüstü hitabet yeteneğimle insanlara istediğimi yaptırabilirim ne düşündükleri umrumda değil isterse üzüntüsünden ölsün yoluma kolayca devam edebilirim ve o kadar iyi duygu seli yaparım ki bazen ben bile kendime hayret ederim kendimi sevmek varken neden başkasını seviyim ben varken neden başkasının dostluğuna ihtiyaç duyayım tedavi edilemez diye bişey yok bir sosyopat yada herneyse işte bi arkadaş istediğimiz zamanlarda olur bizim diğerlerine bakıp imrendiğimizde olur bizim duygumuz yok değildir vardır ama biz herzaman bastırabiliriz onu ve o kadar derinlere bastırırız ki bidaha çıkmayacak gibi gelir sonra duygusuz kalmaktan korkarız korku belirir bu sefer onuda bastırmaya çalışırız sürekli içimizdeki duyguları bastırmaya çalıştığımızdan duvar gibi suratımız olur kendi kendimize kızarız neden böyleyim bende arkadaş istiyorum duygularımı serbest bırakıcam bende özgür olucam deriz ama sizin bilmediğiniz bişey vardır ki buda bizim içimizdeki başka insanlarında olması çok fazla her kafadan bi ses çıkar içimizde o kadar yanlızızdır ki içimizdekilerle yaşarız onlar her zaman bize güç verir iyiki duygularımız yok iyiki böyleyiz diye ama içimizdeki karanlığı bi biz biliriz duyguları bastırma konuşanları susturma en azından ben böyleyim.bizimde bizi burda çıkaracak insanlara ihtiyacımız var kendi rahatınıza o kadar düşkünsünüz ki zarar gelmemesi için bizim gibileri karanlığın içine öylece bırakırsınız orda yanlızca biz varızdır kendi kendimizi avuttuğumuz içimizde kopan yalan fırtınaları çoğu zaman kurtulmak isteriz bundan ama yapamayız çünkü arkadaşlar bizim içimizde o kadar katı kurallar vardırki tuğla gibi her yanımızı örmüşüzdür rahat edebilmek için bir tuğla kaydırsak hepsi başımıza yıkılır siz bizi rahat zannedersiniz ama değiliz biz böyleyiz ve sizin gibiler yüzünden de hep böyle kalıcaz.bunun gibi mesela okuyanların çoğunda olmasa bile bazılarının içinde bir nebze burukluk yapmıştır merak etmeyin bunları yazarken yüzüm gülüyordu çoğumuz böyleyiz evet ama bunları bastırabiliriz gördüğünüz gibi yine zararlı çıkan siz oldunuz :D biz her türlü yolumuza devam ederiz bunların çoğu doğrudur en azından öğrenmek gerekir işte hitaber dediğim konu burasıydı haksızım bunu biliyorum ama haklı çıkabilirim bunu her zaman yapabilirim birilerinin üzülmesinden keyif alabilirim bu neden zayıflık olsun ki bence bu bir armağan biz farklıyız okuduğunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  19. yaptığınız şey çok ayıp sırf bazılarımız biraz ayrı diye hemen dışlar vaziyete gelmişsiniz sıkıntıda değil zaten kene misali alıcağımızı aldıktan sonra siz kurtulmak istersiniz zaten buda işimize gelir bu belirtilerin hepsi bende emin olabilirsin ve o kadar iyi taklit yaparım ki bunu atlatmış gibi yapabilirim olağanüstü hitabet yeteneğimle insanlara istediğimi yaptırabilirim ne düşündükleri umrumda değil isterse üzüntüsünden ölsün yoluma kolayca devam edebilirim ve o kadar iyi duygu seli yaparım ki bazen ben bile kendime hayret ederim kendimi sevmek varken neden başkasını seviyim ben varken neden başkasının dostluğuna ihtiyaç duyayım tedavi edilemez diye bişey yok bir sosyopat yada herneyse işte bi arkadaş istediğimiz zamanlarda olur bizim diğerlerine bakıp imrendiğimizde olur bizim duygumuz yok değildir vardır ama biz herzaman bastırabiliriz onu ve o kadar derinlere bastırırız ki bidaha çıkmayacak gibi gelir sonra duygusuz kalmaktan korkarız korku belirir bu sefer onuda bastırmaya çalışırız sürekli içimizdeki duyguları bastırmaya çalıştığımızdan duvar gibi suratımız olur kendi kendimize kızarız neden böyleyim bende arkadaş istiyorum duygularımı serbest bırakıcam bende özgür olucam deriz ama sizin bilmediğiniz bişey vardır ki buda bizim içimizdeki başka insanlarında olması çok fazla her kafadan bi ses çıkar içimizde o kadar yanlızızdır ki içimizdekilerle yaşarız onlar her zaman bize güç verir iyiki duygularımız yok iyiki böyleyiz diye ama içimizdeki karanlığı bi biz biliriz duyguları bastırma konuşanları susturma en azından ben böyleyim.bizimde bizi burda çıkaracak insanlara ihtiyacımız var kendi rahatınıza o kadar düşkünsünüz ki zarar gelmemesi için bizim gibileri karanlığın içine öylece bırakırsınız orda yanlızca biz varızdır kendi kendimizi avuttuğumuz içimizde kopan yalan fırtınaları çoğu zaman kurtulmak isteriz bundan ama yapamayız çünkü arkadaşlar bizim içimizde o kadar katı kurallar vardırki tuğla gibi her yanımızı örmüşüzdür rahat edebilmek için bir tuğla kaydırsak hepsi başımıza yıkılır siz bizi rahat zannedersiniz ama değiliz biz böyleyiz ve sizin gibiler yüzünden de hep böyle kalıcaz.bunun gibi mesela okuyanların çoğunda olmasa bile bazılarının içinde bir nebze burukluk yapmıştır merak etmeyin bunları yazarken yüzüm gülüyordu çoğumuz böyleyiz evet ama bunları bastırabiliriz gördüğünüz gibi yine zararlı çıkan siz oldunuz :D biz her türlü yolumuza devam ederiz bunların çoğu doğrudur en azından öğrenmek gerekir işte hitaber dediğim konu burasıydı haksızım bunu biliyorum ama haklı çıkabilirim bunu her zaman yapabilirim birilerinin üzülmesinden keyif alabilirim bu neden zayıflık olsun ki bence bu bir armağan biz farklıyız okuduğunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  20. yaptığınız şey çok ayıp sırf bazılarımız biraz ayrı diye hemen dışlar vaziyete gelmişsiniz sıkıntıda değil zaten kene misali alıcağımızı aldıktan sonra siz kurtulmak istersiniz zaten buda işimize gelir bu belirtilerin hepsi bende emin olabilirsin ve o kadar iyi taklit yaparım ki bunu atlatmış gibi yapabilirim olağanüstü hitabet yeteneğimle insanlara istediğimi yaptırabilirim ne düşündükleri umrumda değil isterse üzüntüsünden ölsün yoluma kolayca devam edebilirim ve o kadar iyi duygu seli yaparım ki bazen ben bile kendime hayret ederim kendimi sevmek varken neden başkasını seviyim ben varken neden başkasının dostluğuna ihtiyaç duyayım tedavi edilemez diye bişey yok bir sosyopat yada herneyse işte bi arkadaş istediğimiz zamanlarda olur bizim diğerlerine bakıp imrendiğimizde olur bizim duygumuz yok değildir vardır ama biz herzaman bastırabiliriz onu ve o kadar derinlere bastırırız ki bidaha çıkmayacak gibi gelir sonra duygusuz kalmaktan korkarız korku belirir bu sefer onuda bastırmaya çalışırız sürekli içimizdeki duyguları bastırmaya çalıştığımızdan duvar gibi suratımız olur kendi kendimize kızarız neden böyleyim bende arkadaş istiyorum duygularımı serbest bırakıcam bende özgür olucam deriz ama sizin bilmediğiniz bişey vardır ki buda bizim içimizdeki başka insanlarında olması çok fazla her kafadan bi ses çıkar içimizde o kadar yanlızızdır ki içimizdekilerle yaşarız onlar her zaman bize güç verir iyiki duygularımız yok iyiki böyleyiz diye ama içimizdeki karanlığı bi biz biliriz duyguları bastırma konuşanları susturma en azından ben böyleyim.bizimde bizi burda çıkaracak insanlara ihtiyacımız var kendi rahatınıza o kadar düşkünsünüz ki zarar gelmemesi için bizim gibileri karanlığın içine öylece bırakırsınız orda yanlızca biz varızdır kendi kendimizi avuttuğumuz içimizde kopan yalan fırtınaları çoğu zaman kurtulmak isteriz bundan ama yapamayız çünkü arkadaşlar bizim içimizde o kadar katı kurallar vardırki tuğla gibi her yanımızı örmüşüzdür rahat edebilmek için bir tuğla kaydırsak hepsi başımıza yıkılır siz bizi rahat zannedersiniz ama değiliz biz böyleyiz ve sizin gibiler yüzünden de hep böyle kalıcaz.bunun gibi mesela okuyanların çoğunda olmasa bile bazılarının içinde bir nebze burukluk yapmıştır merak etmeyin bunları yazarken yüzüm gülüyordu çoğumuz böyleyiz evet ama bunları bastırabiliriz gördüğünüz gibi yine zararlı çıkan siz oldunuz :D biz her türlü yolumuza devam ederiz bunların çoğu doğrudur en azından öğrenmek gerekir işte hitaber dediğim konu burasıydı haksızım bunu biliyorum ama haklı çıkabilirim bunu her zaman yapabilirim birilerinin üzülmesinden keyif alabilirim bu neden zayıflık olsun ki bence bu bir armağan biz farklıyız okuduğunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle :D Dibine kadar katıldığım bir yorum kesinlikle birisi yalnız mı kalmış banane arkadaşlarını mı çaldım o kadar güçsüz olmasaydı burada beni ilgilendiren bir konu yok alacağımı alır yoluma bakarım bastırdığım dürtülerimi bazen açığa çıkarıyorum evet ama şu zamana kadar aha ifşa oldum demedim o duygu patlamalarının ardından bizim gibilerin zihni o kadar hızlı çalışır ki ne oldu demeye kalmadan yaptığımız tutarsızlıkların arasını örer tekrar mantık çerçevesine koyabiliriz bir yerde bir haber okuyoruz yanımdaki insanların ağladığını en azından duygulandığını görüyorum bende zerre bir şey yok ha istiyorum soruyorum ben neden ağlayamıyorum diye ama olmuyor ne yapılır ki hiçbir şey. Hiçbir zaman toplumda dışlanmadım genellikle güçsüz insanlara yaklaşırım kontrol edilmesi kolay cidden hayat bize güzel kesinlikle :DD :D :D

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  21. Yukarıdaki dediklerinizin hepsine sahibim her halde. Bu yıl içerisinde sınıfın hepsi ile en basit sebeblerden dolayı öldüresiye kavga etmiştim. Aslında sinirleninve nedense kendimden geçiyorum ve (hulk misali) kendim dahil yakınımdaki herkese zarar veriyordum. Sizce bundan nasıl kurtulabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyopatlar rol yapmayı sever, gerçekleri mütemadiyen manipülasyonlar ile gizlerler, o yüzden ortaya çıkıp "ben sosyopatım" demezler. Ancak bir sıkıntınız olduğunu düşünüyorsanız profesyonel yardım aramak en mantıklı yoldur.

      Sil
  22. Merhabalar

    Ciddi anlamda sosyopat olduğumu düşünüyorum. öncelikle soyle bir kaç benzer ve birkaç farklı yorum yazmak istiyorum.

    Bazı benzerlikler

    1. Ergenlik yaşlarımda en ufak insan ilişkisi kuramazdım.
    2. Hiçbir duygumun olduğunu düşünmüyorum.
    3. Abartılı hikayeler (olması istenilen gibi) ve aşırı uç yalanlar kısmı oldukça fazlasıyla var.
    4. Aleni olmasa da sevilmeyen insanlara maddi ya da manevi zarar verme isteği var.

    Bazı farklılıklar.

    1. Çok başarılı bir kamufle ile yakın arkadaşlarım ve ailemle ilişkilerim oldukça düzgün ama gerçek ben gibi davranmıyorum.
    2. Şiddet eğilimim sadece fikren var ve hiçbir zaman eyleme dökeceğimi zannetmiyorum.
    3. Oldukça başarılı empati yaptığımı düşünüyorum. (fakat sonuçta elde edilen bilgiler gerçekten umurumda olmuyor).
    4. Hiç farkedilmeden her ortamda her türlü duygu rolunu yapabiliyorum ve 18 yaşımdan sonra etrafımda rol icabı duygu sergilediğimi farkeden bir insan bile çıkmadı.
    5. Sosyal çevrede Öfke kontrolümü çok kolay sağlayabiliyorum (tabiki kinlenmek ve intikam almak için daha sonrasında hazırlık yapıyorum fakat beni insan içinde saldırganlaştırmıyor).
    6. Kamufle karakterim gereği sosyal çevremde oldukça popüler bir insanım. Sevmediklerim dahil her türlü insanla çok güzel anlaşırım hatta görseniz en yakın arkadaşım zannedersiniz.

    Yani tedavisi mümkün olmayan bir şey olarak anlatılıyor her yerde fakat ben şöyle düşünüyorum. Ben bu durumu kendim farkettim. her sey etrafımdaki insanların cok fazla yalan soylediğimi fazla farketmesiyle başladı. Önceleri mitomani (yalan söyleme hastalığı) olduğumu düşünmeye basladım fakat kendimi sorgulayıp davranışlarımın ve bu davranışların insanlar üzerindeki algılarını öğrendikten sonra gerçek bir sosyopat olduğumu farkettim ve 15-16 yaşlarımda topluma bir rol playingle ayak uydurmaya başladım. Başlarda çok başarılı değildim fakat artık rol karakterim refleks haline geldi. Anlık mutluluklar ani panikler ani kırgınlıklar sergileyebiliyorum ve toplum için zararlı olduğumu düşünmüyorum.

    hala hatalarımdan ders almıyor hala gercekten vicdan azabı ve insani duygular hissetmiyorum.Rol karakterimin toplumdaki duruşunu önemsediğimden şiddet eğilimimi gizliyor, söylediğim yalanların seviyesini küçük beyaz zararsız yalanlara kadar düşürüyor, (yine de insanları kandırdıkça zekamla gurur duyuyorum) ve başka insanlara hak veriyor ve onları umursuyor gibi görünüyorum. 1 senelik bir de ilişkim var ve her şey yolunda. Fakat etrafımdaki insanlar bunların hiçbirini bilmediği sürece sizce de gayet normal bir insan değil miyim ?


    ben bunu yapabildiysem her insan yapabilir diye düşünüyorum.
    Saygılar (evet bu da sizin saygınızı kazanmak için yazıldı çünkü haklıyım ve bunu biliyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece yalnızlığa karşı savunma mekanizma bu. etrafındaki insanlar tarafından saygı ve sevgi görmek istiyorsun ama buna ihtiyacın olduğu için değil kendini üstün hissetmek için istiyorsun,yanılıyor muyum?

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Kübra Hanım;

      Bir savunma mekanizması olduğu görüşünüze katılıyorum fakat yalnızlığa karşı olduğuna katılmıyorum maalesef.
      Ben yalnızlıktan sıkıntı duymayan bir insanım dünyada tek de kalsam yaşarım benim için sıkıntı değil. Fakat toplumla yaşamak gereklilikleri olan bir olgu.
      Evet sevgi ve saygı görmek beni daha da tatmin eden şeyler (ihtiyaçtan değil tabiki tatmin olma güdüsünden kaynaklanıyor) çünkü söylediğim gibi toplumla yaşamak.. ayrıca rol karakterimi de güçlendiren şeyler.







      Ayça Hanım;

      kendi adıma sorularınızı cevaplayabilirim biraz geç de olsa.
      öncelikle şunu söylemek istiyorum kendim gibi birisini hiç tanımadım yani bu söyleyeceklerim bende böyle olan durumlar
      ps. kendimi psikopat değil sosyopat hissediyorum yani zarar vermek için değil çıkar için yaşıyorum ve bastıramadığım şiddet eğilimlerim yok.

      1 - anne ve baba da dahil herhangi bir şey düşünmüyorum ve hissedemiyorum tabiki mantıklı olarak onlara bir şey olmasını istemem ama olsa da çok takılı kalacağımı zannetmiyorum.

      2- çocuğum olsa bile (ki çocuk yapmayı hiç istemem) farklı bir şey hissedeceğimi sanmıyorum hatta şöyle ki zorunda kaldığım bir durum varsayın o durumda kendi çocugumu soğukkanlılıkla öldürebilirim diye düşünüyorum.

      3- hiç bilincimin isteklerine karşı isteksiz olamıyorum şahsen. yani verdiğiniz ornekler gibi istediğim bir şey için gerekirse fedakarlık bile yapabilirim hatta benim en yakın arkadaşım bilgisayarım.

      4- çekirdek ve geniş ailemde bu yaşıma kadar (yaşımı özellikle belirtmiyorum) hiçbir skıntı olmadı hatta aile içi paradır küslüktür o tarz muhabbetler bile hiç yaşanmadı bizde

      5- kesinlikle hayır oldukca normal bir ailem var her zaman fikir özgürlüğüm ve rahat bir yetiştirilme tarzım vardı.

      6- 12 yaşımda babamı kaybetmem en büyük travmam sayılabilir aslında bana sorarsanız travma yaşadığımı düşünmüyorum ama dediğim gibi travma bu, yaşarken farketmemem oldukca normal bir durum olur.

      7- bu tarz şeyleri hiç hissetmedim ama zaman zaman kişilerin lehine kararlar verebiliyorum yani bir şeyi yapmam birisi için iyi olacaksa yapıyorum ama bunu acıdıgım ya da merhamet ettiğim için değil sadece canım oyle istediği için yapıyorum.

      8- aşırı şekilde dikkatimi çekiyorlar. izlediğim dizilerde her zaman sosyopat karakterler ilgimi çekiyor sahnelerini sarıp sarıp tekrar izliyorum. hiç kendim gibi birisiyle tanışmadım. belki de tanıştım ama farkında değilim çünkü gelişmiş bir kamuflesi var ise farkedememem oldukca normal bence. ama tanışmayı çok isterim. Sende de şöyle mi gibisinden sormak istediğim çok fazla şey var.

      9- hayatımdaki en büyük paydaşlarım olan sevgilim, ailem ve en yakın arkadaşlarım olurdu. (hepsi kurmaca fakat senaryoyu siz yazıyosunuz o yüzden sorunuza uygun cevap veriyorum)

      umarım işinize yarar

      Sil
    4. peki bu düşüncelerini hiç hikayeleştirdin mi ya da bir şeyler yazıyor musun? öykü, roman, kısa hikaye... okumak ilgimi çekerdi. nöropsikoloji ilgimi çekiyor da. eğer yazılarımı fevri bulduysan kusura bakma.

      Sil
  23. Eğer sosyopatligin genetik olduğu soyleniyorsa ailemin her iki tarafinda da ruhsal olarak sıkıntılı kişiler var eğer yaşadığımız seylerden dolayi deniyosa gercekten zor bi çocukluk yaşadım veya bi yazi da okumuştum doğum aninda olusan hasar beyne yansiyormus ve ben yari ölü doğdum doğdugum sırada nefes almamisim aglamamisim dakkalarca nefes almami saglamak icin uğramışlar yani her turlu sosyopat olma eğilimim var yukarda yazan yorumlarin cogunu okudum ve çoğu sadece merak ettigi için boyle olmak istiyor ben doğuştan böyleyim ve bunu her ne kadar sevsem de insanlari kontrol etmeyi hayatimin mükemmel gozukmesini sağlamayı onlardanbyararlnmayi zevkle yapsam da aldigim terbiyeden dolayi biliyorum ki bu yanlış içten içe her ne kadar duzelmek istemesemde normal olmak istemesemde bunu yapmak zorundayim her ne kadar istemesem de sosyopatlar baglanmaz diyolar haklisiniz bağlanamiyorum hergezi bi anda hayafimdan cikarabilirim ama sonuçta ben insanim ve uyum saglamam lazim bu yuzden bi kac kişiye ihtiyacim var uyum saglamk sanildigi kadar kolay değil sadece taklit etmekle olmuyor kendinize kafanizda bi karakter olusturmaniz ve o karaktere bağlı kalmaniz lazim o karakter o kadar normal olmaliki sizin aslinda icinizde olan herseyi saklayabilmeli ve eger benim gibiyseniz bundan istemeyerek de olsa uzaklasmaniz gerekiyosa size gerçekten guvenen ne olursa olsun sizin birakmicaginiz surece sizi birakmicak bi en fazla iki kişiyle bu durumunuzu paylaşın ve goruceksiniz ki size yardim edicekler ben onlar sayesinde kendimi topladim eskiden daha bi vahsiydim öldürme istegim bazen o kadar artıyodiki dayanamiyodum yazligima gidip bi kac hayvan yakaliyodum ve onlari olduruyodum ve bundan o kadar zevk aliyodum ki asla anlayamazssiniz duzelmem gerektigine karar verdigim anda artik yapmamaya karar verdim butun o ozelliklerimi birakmaya çalıştım ve hala da çalışıyorum aylar oldu bi hayvani öldürmeyeli ve suan gercekten istiyorum ama yapmicam dedigim gibi duzelmeye çalışıyorum burada yorum atan bi kac kişi gördüm sosoyopat yada piskopat olmanin guzel bişey oldugunu sanıyorlar ama degil gerçekten ne kadar sevsemde bu halimi yanlış bişey o yuzden değişmeye çalışıyorum umarim bu yaziyi okuyan kişiler sosyopatlarin ne kadad aciz bi durumda olduğunu anlarlar ve yaziniza da güzel olmuş bi kac eksiği tabiki olucak nede olsa bunu yazan bi sosyopat degil neler yasadigimizi bilemez yani normal hatalar olmasi teşekkürler bu yaziyi paylastiginiz icin

    YanıtlaSil
  24. Eğer sosyopatligin genetik olduğu soyleniyorsa ailemin her iki tarafinda da ruhsal olarak sıkıntılı kişiler var eğer yaşadığımız seylerden dolayi deniyosa gercekten zor bi çocukluk yaşadım veya bi yazi da okumuştum doğum aninda olusan hasar beyne yansiyormus ve ben yari ölü doğdum doğdugum sırada nefes almamisim aglamamisim dakkalarca nefes almami saglamak icin uğramışlar yani her turlu sosyopat olma eğilimim var yukarda yazan yorumlarin cogunu okudum ve çoğu sadece merak ettigi için boyle olmak istiyor ben doğuştan böyleyim ve bunu her ne kadar sevsem de insanlari kontrol etmeyi hayatimin mükemmel gozukmesini sağlamayı onlardanbyararlnmayi zevkle yapsam da aldigim terbiyeden dolayi biliyorum ki bu yanlış içten içe her ne kadar duzelmek istemesemde normal olmak istemesemde bunu yapmak zorundayim her ne kadar istemesem de sosyopatlar baglanmaz diyolar haklisiniz bağlanamiyorum hergezi bi anda hayafimdan cikarabilirim ama sonuçta ben insanim ve uyum saglamam lazim bu yuzden bi kac kişiye ihtiyacim var uyum saglamk sanildigi kadar kolay değil sadece taklit etmekle olmuyor kendinize kafanizda bi karakter olusturmaniz ve o karaktere bağlı kalmaniz lazim o karakter o kadar normal olmaliki sizin aslinda icinizde olan herseyi saklayabilmeli ve eger benim gibiyseniz bundan istemeyerek de olsa uzaklasmaniz gerekiyosa size gerçekten guvenen ne olursa olsun sizin birakmicaginiz surece sizi birakmicak bi en fazla iki kişiyle bu durumunuzu paylaşın ve goruceksiniz ki size yardim edicekler ben onlar sayesinde kendimi topladim eskiden daha bi vahsiydim öldürme istegim bazen o kadar artıyodiki dayanamiyodum yazligima gidip bi kac hayvan yakaliyodum ve onlari olduruyodum ve bundan o kadar zevk aliyodum ki asla anlayamazssiniz duzelmem gerektigine karar verdigim anda artik yapmamaya karar verdim butun o ozelliklerimi birakmaya çalıştım ve hala da çalışıyorum aylar oldu bi hayvani öldürmeyeli ve suan gercekten istiyorum ama yapmicam dedigim gibi duzelmeye çalışıyorum burada yorum atan bi kac kişi gördüm sosoyopat yada piskopat olmanin guzel bişey oldugunu sanıyorlar ama degil gerçekten ne kadar sevsemde bu halimi yanlış bişey o yuzden değişmeye çalışıyorum umarim bu yaziyi okuyan kişiler sosyopatlarin ne kadad aciz bi durumda olduğunu anlarlar ve yaziniza da güzel olmuş bi kac eksiği tabiki olucak nede olsa bunu yazan bi sosyopat degil neler yasadigimizi bilemez yani normal hatalar olmasi teşekkürler bu yaziyi paylastiginiz icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum aynı sizin gibi bir sosyopatım bende bütün insanlar gerizekalı nerde yaşıyorsunuz

      Sil
  25. hayatınızda bir sosyopat varsa hemen çıkarın ve birdaha görüşmeyin doğru. ben bir sosyopatım ama burada suçlu olanlar sizin gibi gerizekalı insanlar nerde yaşıyosunuz ? bir konuşma fırsatı yakalamayı isterim. tedavisi hiç yokmu bu lanet şeyin artık sıkmaya başladı da

    YanıtlaSil
  26. Hocam yorumunu defalarca okudum mantıklı yazmışsın yazının büyük bi bölümüne katılıyorum ben kendimin adına daha yeni koydum ne olduğumdan haberim yoktu daha detaylı konuşup bilgi almak isterim

    YanıtlaSil
  27. kendilerinin bir sosyopat olduğu teşhisini koyan amatör sosyopatlara diyeceğim şu ki sosyopat asla kazanan biri değil; ya da kazana kazana büyüyen bir yenilgi...sonu hep hüsran ve trajedi...diğer bir anlatımla şeytanın üvey çocukları...

    YanıtlaSil
  28. 12 yasimdan beri bir sosyapati yakindan taniyorum.. Tek soyleyebilecegim ozunde Zavalli oldugunuz icin empatiyi hakediyorsunuz. O kadar.

    YanıtlaSil
  29. Küçüklüğümden beri hep garip bi kız olmuşumdur acı cekemeyi seviyorum duygularım daha önceden vardı ama onları yok etmeye çalıştım güzel duyguların hep iğrenç oldugunu ve acı verdigini düşünmüşümdür tam olarak sosyopat degilim vicdanım var ailemi seviyorum ama öyle davranmıyorum annemi hiç sevmiyormuş gibi yapıyorum yalan hayatımın temelini oluşturuyor iyi olmaya çalışıyorum ama olmuyor bi boşlukta gibiyim yaşamak bna anlamsız geliyor normal insanlardan nefret ediyorum geniş bir arkadaş çevrem var ve beni çok severler hiç kimseyi satmam önemli kurallarım var insanlar bna sürekli iltifat eder bnde onlara tabi sevgi gösterisi yaparım ama onlarısevmiyorum babam 9 yaşındayken öldü bok gibi bir hayatım oldu annem bizi büyüttü ama sevgisiz döverek hayal gücüm çok geniş empati yeteneğim çok yüksek kendime acı vermeyi seviyorum ama başkasına acı vermek istemiyorum nefret doluyum sizce benim hastalığım ne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bunların sana Allah tarafından verilmiş sınavlar olduunu bilip sabretmelisin. Biz ne kadar ben ya da başka biri burda sana yardım etmek istesek derdini bilsek çare sini soyleyemeyiz. Hastalığın ne bilmiyorum ama teslim ol Allah a bence. Kalbini ona bağla ve onun seni sevdiğini hisset. Boşluğun Allah a duyduğun ve ona hissettiğin sevgi ile dolacak kardeşim. Bana inan lütfen .

      Sil
  30. böyle bir şey olmak istemiyorum kabullenmiyorum
    bu ergenlikten ya da ilgi çekmek için duygusuzum diyenlerin salak olduğunu düşünüyorum ve onlardan değilim
    bütün özelliklere sahibim ama açığa kendimi yine de böyle görmeyi reddediyorum
    çocukluk travması yaşamadım
    insanların bana aleksitimi ya da benzer teşhisler koyması üzerine araştırmaya başladım, gördüğüm her özellikten az ya da çok olsa hepsine sahibim insanlar ciddi ciddi sosyopat olduğumu düşünüyor
    eğer cidden böyle bir soruna sahipsem yardım alacağım lütfen bu konuda bilgili kişiler cevap versin yalnızca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamun aleyküm. Hemen özel bir terapi almalısın . Sakın devlet hastanesindekj psikologlarda çare arama.Özel bir psikoloğa başvur .

      Sil
    2. Selamun aleyküm. Hemen özel bir terapi almalısın . Sakın devlet hastanesindekj psikologlarda çare arama.Özel bir psikoloğa başvur .

      Sil
  31. Selâmün aleykum.Ben bi kizim.Benim eski erkek arkadaşım sosyopati idi.Bunu ayrıldıktan bir kaç ay sonra farkettim.Bi kitapta bu terim dikkatimi çekti ve araştırdım . O ara çok acı çekiyordum ondan ayrılmış olmanın verdiği bir acıyla. Sonra araştırdım ve onun öyle olduğunu anladığımda Rabb ime Elhamdulillah dedim.Allahim beni korumuşsun. Yani bir buçuk yıl bi iliskimiz oldu . Ve ben çok sağlıklı bi insanken şu an psikolojik tedavi görüyorum . Bi buçuk yılda beni alt üst etti çok değiştim .üstelik suçluluk psikolojisine soktuğu için ben kendimi en aşağılık onu ise iyi biri olarak görüyordum. Acindirma duygusunu çok iyi yapiyodu.Ve hükmetme tarafını yavaş yavaş yaptı ve ben farketmedim.beni kendisine bağladı sonra herşeyi kısıtladı bana.evden dışarı çıkamaz olmuştum. Sonra da kullandı beni.Ve defalarca ağladım karşısında. O zaman anlıyormuş duygusunu taklit etti ama sonralarinda yine aynısını yaptı . Acindirdi ve yemin ederim yalandan ağladığı bile oldu bi insan ancak bu kadar gerçek ağlayabilir. Utanmazin tekiydi gerçekten . Onunla beraberken terapiye başladım ben ve defalarca intihar girişiminde bulundum.aslında beş vakit namaz kılıp gayet duzun muhafazakar yaşayan saf biriydim. Ve bi buçuk yıl içinde intihar gisirimimde bulundum kaç kez.Krizler geçirdim kendimden geçtim ve yemin ederim hiç birini önemsemedi ve daha da üstüme geldi . Onu hayatimdan çıkardığımdan beri bi hayat yaşıyorum nefes alıyorum yemeklerin tadını alabiliyorum. Onunla her şey zehir di ondan uzakken herşey daha güzel. Kardeşlerim lütfen farkettiginizde uzaklaşın. Yoksa sizin cinayetinizj kendinize bile iletebilir.

    YanıtlaSil
  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  33. Öncelikle yorumun hayret verici. Hayatımda gördüğüm en toksik insan olabilirsin. Ötekileştirmeye çalıştığın bizlerin yaşadığı bu hayatın rahatsızlık değil de tercih olduğunu sanıyorsun sanırım ama şunu bil her rahatsızlıkta olduğu gibi kontrol altında tutulamayan bir duruma sahip değiliz. Allah biliyor sizin gibiler için tek dileğim bu konudaki sınavınız çocuklarınızla olur inşallah. Bizlere karşı bu kadar sevgi dolu olduğun için sonsuz teşekkürler.

    YanıtlaSil
  34. Yorumlara bak ya ben sosyopatım sanırım ben biliyorum işte duygularım yok ya cidden iq eksikliği var bireylerimizde herhalde hastalık hastasısınız yada histeriksiniz ilgi çekmeyi seviyorsunuz ama cidden salaksınız ya tiplere bak işte benim içinde öldürme dürtüsü var da işte ben sanırım böyleyim de bir de birisi yazmış yazmış sonuna da mutsuz işareti koymuş dıdksjnddnsk ahahaha bi gidin psikoloğa da sosyopatlık bunun yanında iyi kalır der sizi görünce cidden fazla salaksınız ya

    YanıtlaSil
  35. Uzun zamandır sizin gibi birini arıyordum. Sanırım sonunda buldum. Sormak istedigim birkac soru var. Eğlence arayışınız halen devam ediyorsa sizinle konuşmak çok güzel olurdu.

    YanıtlaSil
  36. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  37. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  38. Merhaba, bi sosyapatla 1 yil gecirdim iliskimizin biteli henuz 5 hafta oldu.. beynim benim degil gibi artik. ayrilirken kufur ve saygisizlik yuzunden bittigine ve artik buna katlanmak istemedigime onu inandirdigimi dusunuyorum.. ama zeki pislik. sosyapat oldugunu anladigimi biliyordur kesin.. ki zaten bitirken anlamadim. 2 hafta sonra falan birsuru arastirma yaptim o zaman 'bana bi yildir ne olmus' anladim.. dusunmeme hic firsat vermedi. belki 3-4 gun uzak kalsaydim beynim caliscakti.. ama beynim 1 yildir onun istedigi gibi calisiyor.. suan: o kadar yorgun bitkin hissediyorum ki.. 1 yildir susuyorum. tanrim dunyanin en zor seyi anlamlandiramamak ve susmakmis.. sustum cunku bana 'hacker' oldugunu soyledi. buna beni ikna etmek icin birsuru olay yaratti is yerindeki yoneticilerimide isin icine katarak.. 5 haftada geldigim asama beni sevindiriyor. olaylari cozdum. artik beynim tekrar benim. psikolojik tedavi aliyorum ve hayati yeniden yasamaya basladim. BEN KURTULDUM. dilerim kimse yasamaz ve arsilasmazlar bu manyaklarla.. sukur ki 1 yilda anlayabildim.. omur boyu devam edebilirdi, evlencektim siz dusunun gerisini. evet hep acitasyon hep bi kaos hep bi gundem olay ve karmasaa... simdi cok yorgunum ama bu hayat benim. ve benim gibi olanlarla olmak istiyorum.. siz psikopatlar sosyopatlarda luttfen gidin kendiniz gibi birilerini bulun, omur boyu oynayin durun birbirinizle.. normalleri daha eglenceli diye seciyosunuz biliyorum cunku maliz, ne deseniz kaniyoruz kendinizi gelistirip kendinizi test ediyosunuz.. ama gidin kendiniz gibilerle takilin.. lutfen BIZI BI SALIN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende aynı durumdayım ve ciddi şiddet gördüm askeriyeden antisosyal kişilik bozuklupudada raporu var napmam gerekiyor acı çekiyorum

      Sil
  39. Merhaba, bi sosyapatla 1 yil gecirdim iliskimizin biteli henuz 5 hafta oldu.. beynim benim degil gibi artik. ayrilirken kufur ve saygisizlik yuzunden bittigine ve artik buna katlanmak istemedigime onu inandirdigimi dusunuyorum.. ama zeki pislik. sosyapat oldugunu anladigimi biliyordur kesin.. ki zaten bitirken anlamadim. 2 hafta sonra falan birsuru arastirma yaptim o zaman 'bana bi yildir ne olmus' anladim.. dusunmeme hic firsat vermedi. belki 3-4 gun uzak kalsaydim beynim caliscakti.. ama beynim 1 yildir onun istedigi gibi calisiyor.. suan: o kadar yorgun bitkin hissediyorum ki.. 1 yildir susuyorum. tanrim dunyanin en zor seyi anlamlandiramamak ve susmakmis.. sustum cunku bana 'hacker' oldugunu soyledi. buna beni ikna etmek icin birsuru olay yaratti is yerindeki yoneticilerimide isin icine katarak.. 5 haftada geldigim asama beni sevindiriyor. olaylari cozdum. artik beynim tekrar benim. psikolojik tedavi aliyorum ve hayati yeniden yasamaya basladim. BEN KURTULDUM. dilerim kimse yasamaz ve arsilasmazlar bu manyaklarla.. sukur ki 1 yilda anlayabildim.. omur boyu devam edebilirdi, evlencektim siz dusunun gerisini. evet hep acitasyon hep bi kaos hep bi gundem olay ve karmasaa... simdi cok yorgunum ama bu hayat benim. ve benim gibi olanlarla olmak istiyorum.. siz psikopatlar sosyopatlarda luttfen gidin kendiniz gibi birilerini bulun, omur boyu oynayin durun birbirinizle.. normalleri daha eglenceli diye seciyosunuz biliyorum cunku maliz, ne deseniz kaniyoruz kendinizi gelistirip kendinizi test ediyosunuz.. ama gidin kendiniz gibilerle takilin.. lutfen BIZI BI SALIN

    YanıtlaSil
  40. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  41. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  42. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  43. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  44. %99 eminim ben bir sosyopatım, tarafsız soru sorucaksanız yanıta yazabilirsiniz.(Küfür veya aşağılayıcı sorulara cevap vermeyceğim)

    YanıtlaSil
  45. Birde bize bı-u kadar önyargılı ve dışılayıcı bir makale yazmak :D
    (eğer böyle devam ederseniz deil sosyopatlar normal insanlar bile sizi umursamaz)

    YanıtlaSil

Yorumlar