18 Mayıs 2015 Pazartesi

Geldik mi Sonuna Çılgın Adamlar'ın?

Birazdan bugüne dek takip ettiğim en güzel televizyon dizinin son bölümünü izleyeceğim. Sekiz yıl. Yedi sezon. Her sezonu 13, sonuncusu - bir yıl sezon arası ile - 14 bölüm. Mad Men: çılgın adamlar, ya da Madison Avenue'de çalışan adamlar ya da hiçbir şey üretmeden para kazadıkları için adları çılgına çıkmış ad-men, reklamcılar. 

1950'li yıllardan yetmişlere doğru müthiş bir zaman yolcuğu; arada kore savaşı ve 1930'lu yıllara dönüşler, ileri ve geri zaman sıçramaları, kadının toplumdaki yerinin dizide giderek değişmesi, fonda o dönemin günceline dair izler. 

Diziyi başarılı kılan yalnızca müthiş teferruatla örlü oluşu ve gerçeğe uygunluğu değil, her bölümü adeta "The New Yorker" öyküleri gibi ciddi detaylarla örülü, minik hayat öyküleri barındırması.ve bunu hiç ciddiye almaya değmezmiş gibi kendini önemsemeden yapması. Erken sezonlarından birine ait, rüya ile gerçeğin birbirne karıştığı, orta üstü sınıftan bir kadının hayallerini ve durumunu birbirine karıştıran "suburban dreams" ile değişti benim bu diziye bakışım. Her bir bölümü tek bir novella tadında. Edebiyatın dingin, alabilene çok şey katan ama malesef bağırtıyı seven edebiyat severlere bir gıdım faidesi bulunmayacak ürünlerini andıran bölümleri ile birazdan son bölümünü izleyeceğim Mad Men'in.


6 yorum:

  1. ben de çok seviyorum bu diziyi hatta bir sezonunu bir gecede bitirmiştim. bana linlk verebilir misiniz nereden izleyeceksiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ABD'de gösteriminden saatler sonra CNBC-e Türkiye'de altyazılı gösteriliyor. Beklemek istemeyenler ise herhangi bir torrent sitesinden mad men sezon 7 bölüm 14 olarak rahatlıkla bulabilirler.

      Sil
  2. Detaylar önemlidir :)

    İzlediğim bölümlerini ben de sevdim bahsettiğin açılardan.

    YanıtlaSil
  3. Efsane! Şimdiye kadar izlediğim en güzel dizi! Bitmesi çok üzdü. Her söylediğinize katılıyorum. Bir de Don Draper karakterinin psikolojik alt yapısı çok etkilemiştir beni.

    YanıtlaSil
  4. ben diziyi bir kaç bölüm izledim, rastaladıkça bakıyorum ama en sevdiğim şey bir dönem dizisi olması ve zengin görselliği:)

    YanıtlaSil

Yorumlar